Monday, May 24

Ini Bukan Entry Perang.. Harap maklum

Salam sejahtera. Nampaknya from nowadays, aku kena lah berebut ngan abang aku guna komputer. Sebab, lap top ku itu sudah kembali kepada tuan empunya nya.. Huhuhu.. Siapa lagi kalau tidak Encik Hamidon. Mula-mula memang la rasa berat hati nak bagi. Tapi kan, aku tak nak digelar tamak. Ye lah lap top nak, psp nak, kad astro pun kat aku. Yang dia, duk kat rumah sana, terkontang-kanting boring..

Em.. ni abang aku tengah rehat jap, (kalau tak, memang 24/7 dia depan pc ni, blogger tegar lah katanya.. ehehehe). So, dikesempatan yang ada ni aku blogwalking la. Singgah la di blog adyshariz. Baca entry terbaru dia. Lepas tu, baca komen, aku terpikat ngan komen si suziey.. Sebab pendapat aku adalah sama dengan dia.

Sebab apa? Benar apa yang dikatakan. Aku pun pernah gak join jelajah blog ibu yang Ben buat tu. Kalau tengok sambutannya, memang menggalakkan. Sana sini orang dok sebut pasal Ben. Aku rasa dekat beratus juga blog2 ibu yang join. Tapi, hampa kan bila kerja yang dilakukan tak setimpal dengan sambutan yang diberikan. 

Bagi aku lah kan, kalau Ben Ashaari dah merancang untuk buat jelajah tu, sepatutnya dia perlu komited dengan apa yang dia buat. Bukannya "macam melepaskan batuk di tangga". Review yang diberikan pun, bukan setakat copy paste apa yang empunya blog tulis. Memang ada antara blog-blog ibu yang hampa dengan review yang diberikan. Aku juga salah seorang darinya. Tetiap hari kita periksa sama ada blog dah di review ke belum. Tapi bila tengok review nya hanya sekadar itu, rasa macam tak berbaloi.

Tak salah apa yang dia buat, mungkin betul apa yang dikatakan orang, dia mahu mencari traffik. Tapi sekiranya traffik yang disumbangkan oleh kami2 ni dibalas dengan review yang setimpal. Aku rasa takkan ada suara-suara sumbang di belakang. Betul tak? 

So, diharapkan sekiranya adalah sesiapa yang berhajat dan berkeinginan untuk membuat seperti yang dilakukan oleh Ben itu, perlulah fikir cara yang lebih bersistematik dan bersungguh-sungguh menjayakannya. Pastikan diri dah bersedia, jangan pula sampai tak terbawa..

1 comment:

  1. salam..
    itulah lina.. aku memula x amik pot benda ni..
    tp bile aku bace blog bebudak tu..akhirnya aku dh paham..he..he..

    ReplyDelete

Komen anda dihargai, terima kasih ye.. singgah selalu