Wednesday, March 10

Aktiviti Dia Sekarang: Join GYM

Past few month ni Midon ada hobi yang baru.. Join Gym. Bukan baru sebenarnya, dah lama dah dia join. Tapi tak berapa nak aktif.. Bz ngan kerja. Tapi sekarang walaupun sibuk cam na pun dia akan peruntukkan masa untuk Gym. Setiap hari, kecuali Ahad (sebab gym tutup) dari kul 8pm till 10pm dia akan melekat kat sana. Antara sebab2nya ialah dia dah mula rasa jeles tengok badan2 member2 dia yang dah menjadi.. Semuanya masa mula2 start dulu kurus melidi macam Midon jugak. Tapi sekarang... Fuh...

Tak mudah sebenarnya nak bina badan ni.. Disiplin mesti ada. Semangat pun mesti ada.. Dan yang paling penting.. Fulus pun mesti ada.. Dan aku juga sebagai isteri, kena bagi sokongan.. Kalau dah nak bina badan ni, makan itu mesti menjadi keutamaan.. Coz dari situ la sumber tenaga yang sebenar2nya.

Aku ada terbaca kat internet ari tu. Kalau nak bina badan ni supplement2 mesti nak kena ambil. Kalau tak yang kita dok berperah tenaga kat gym tu hanyalah sia2. Supplement dia pun mahal tak hingat.. Beratus2 harga satu produk tu. Yang nak kena ambil plak bukannya satu produk je.. Berjenis2 plak tuh.. Protein la.. Asid Amino la, Fat Burner la, dan ntah apa2 lagi la.. Boleh dikatakan kos untuk supplement ni sebulan cecah la RM1000.

Tapi, aku tak kisah sangat sebab aku tahu aktiviti yang dia join ni aktiviti yang sihat. Dah dia suka, takkan kita nak bantah kan?? Lagipun, duit dia yang cari. Asalkan keperluan untuk aku ngan Danish tak pernah dia abaikan cukuplah.. Aku pun tumpang gembira juga sebab apa yang dia usahakan sedikit sebanyak dah membuahkan hasil.. Korang bandingkanlah sendiri ok??


Before



After

4 comments:

Komen anda dihargai, terima kasih ye.. singgah selalu