Saturday, October 24

Aku Dah Temui Jawapannya untuk PATUTKAH??

Apalah merapu meraban aku punya tajuk post ni dey!!!

Buat semua teman-teman yang aku sayang.. Kalau korang ada mengikuti post2 aku yang lepas2, atau lebih spesifik yang bertajuk PATUTKAH?? erm.. post ini merupakan kesinambungan daripada post tersebut ye kawan2.. Ikhlas aku cakap aku memang tak senang duduk dan tak senang berdiri lepas aku dapat tahu M ada terima mesej yang sedemikian rupa dari Betina yang aku tak tahu asal usulnya tu.. Aku cuba pujuk hati mengatakan: "Alah.. tak de apa-apa lah tu.. Takkan kau tak percaya dengan M.. Lelaki yang ko kenal hampir 8 tahun tu.. "

Tapi bila aku fikirkan balik.. Apa yang pernah aku dengar orang cakaplah kan.. Jangan letakkan 100% kepercayaan ke atas orang yang kita sayang.. Betul ker?? Tapi bukan kah seorang isteri yang baik tu harus jangan ada perasaan syak wasangka terhadap suaminya?? Tidakkah aku ni teringin untuk menjadi isteri yang baik?? Hurm... Bukan-bukan... Aku bukannya syak wasangka dengan M. Aku cuma mahukan jawapan. Siapa perempuan tu dan macammana dia boleh ada no phone M.

Dan.. Semalam telah terjadilah adegan siasat menyiasat daripada aku. Dan jawapan yang aku terima mengundang kelegaan dan dalam masa yang sama mengundang ketakutan. Lega sebab bukan laki aku yang gatal. Budak pompuan tu kerja kedai handset and laki aku top up kat kedai dia. Top up pulak tak pakai kad. Pakai buku yang kita kena tulis no phone dlm buku tu.. Nak dijadikan cerita pula lepas M top up dia singgah pula kat kedai 2Ringgit dekat2 area tu jugak. Dan budak pompuan kedai handset tu pun ada kat situ. (nyibukk jee)

Pastu bila laki aku balik, tetiba dia dapat mesej dari pompuan tu. Dia cakap member dia yang kerja kedai 2 ringgit tu nak berkenalan ngan M. Uiks... Aku tak tahulah member dia or dia yang nak berkenalan.. Tapi yang aku leganya laki aku jawab. "Hei.. mana boleh. Aku dah kahwin lah" Eceh... macam boleh caya plak M cakap macam tu. Tapi nak buat macam mana?? Memang aku percaya ngan dia.. Sebab aku memang kenal ngan M. Dia ni jenis pemalu skit nak ngorat2 pompuan ni. Pompuan ngorat dia lagi ada.. Dulu pun memang aku ngorat dia pun..

Aku pesan ngan M. M tu kalau kuar bergaya macam orang bujang. Bukan macam bapak orang. Terus aku tak izinkan dia pergi kedai top up tu lagi... Ehehehe... Cemburunya aku... Yang perempuan tu pun satu. Bila orang datang top up kat kedai dia boleh pula sesenang dia nak ambil no tepon org plak.. Mana boleh macam tu.. Tak amanah namanya kan?? kan?? Yanpa keizinan plak tuh.. Dah tu laki aku cakap dah kahwin pun tak tahu malu lagi nak bermesej2 lagi.. Apa Da...

Okeylah sekian dulu. Aku tamatkan cerita di sini. Lepas ni aku tak nak dah cerita pasal ni lagi. So, buat teman2 ku sekalian, jangan risau.. Laki aku tak gatal.. Dia baik..

Syussssssss...

No comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai, terima kasih ye.. singgah selalu