Friday, October 23

Ciri-ciri Orang Yang Mahu Berjaya

Erm... aku rasa badan macam dah nak lemau-lemau ni jom kita rangupkan badan balik dengan kata-kata motivasi key?? Kali ni aku nak kongsi ciri-ciri orang yang mahu berjaya dalam hidup~
  1. Individu itu sengaja mencari tugas-tugas yang banyak memberi cabaran
  2. Mereka mahu supaya diberi tanggungjawab yang menghendaki mereka membuat pelbagai keputusan
  3. Mereka mahu tugas-tugas yang mereka lakukan diberi penilaian demi mecapai kejayaan
  4. Mereka akan melakukan tugas-tugas mereka dengan lebih baik lagi apabila tugas-tugas itu penuh dengan tanggungjawab, mengandungi kepelbagaian, diberi penilaian, dan mereka diberi kebebasan. Sebaliknya, orang yang bukan pejaya tidak menunjukkan hasil baik apabila mereka diberi tugas yang mempunyai ciri-ciri seperti berikut
  5. Individu pejaya cenderong untuk menjadi usahawan
  6. Mereka memiliki dorongan yang kuat untuk memajukan diri dengan daya usaha sendiri

Erm.. apsal erk aku highlightkan ayat-ayat kat barisan ke 5 tu?? Sebabnya aku pun sekarang ni dalam proses untuk menjadi seorang usahawan.. Insya Allah..

Dan aku tambahkan lagi kat bawah ni kata-kata yang aku rasa penting juga untuk kita fikir2kan.

Orang yang mahu berjaya ada lah orang yang selalu mencari peluang.
Manakala, orang yang gagal ialah orang yang selalu mencari alasan.

aku yang macam bagus:

No comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai, terima kasih ye.. singgah selalu