Thursday, April 29

Bakso oh.. Bakso..



Kasi leleh sikit air liur ye..  Huhuhu.. bakso.. sedapnya. Suka makan bakso tak? Mesti suka kan? Aku pun suka.. tapi susah sikit nak cari bakso yang kaw-kaw kat segamat ni.. Yang kuahnya pekat tak hingat tu..

Aku mula kenal ngan bakso ni masa sekolah kat teknik jb dulu. Masa outing tu aku selalu keluar ngan member aku Fidah namanya.. Destinasi wajib ialah Angsana.. Budak asrama, keluar dapat sekejap je. So, mestilah ambil langkah bijak pergi ke suatu tempat yang macam-macam ado..

Nak dijadikan cerita, si Fidah ni pula teringin nak makan bakso.. Asyik2 sebut bakso.. Aku waktu tu pula memang tak tahu la apa kebendanya bakso tu.. Nama cam pelik.. Bak...So... huhuhu . Last2 kitorang gi ke Food Court Angsana.. Food Court atas ye.. bukan yang bawah tu. Kat bawah tak sedap. Ada satu gerai Indon kat sana.. Fidah pun memesan bakso untuk kami.. Dan disitulah bermulanya cinta pandang pertama antara aku dan bakso..

Setiap kali outing aku pergi sana.. Makcik tu pun dah kenal sangat muka aku ni.. Bila dah nak habis sekolah, perkara yang paling aku sedih ialah, tak dapat la makan bakso angsana lagi.. Kat Larkin pun ada.. Tapi tak boleh lawan yang kat angsana tu..

Masa zaman aku bercintan cintun ngan midon pun ada juga aku ajak dia makan bakso angsana. Kalau ada hal ke jb, aku memang tak lepaskan peluang ke sana. Dengan midon pula, sebab dah jarang nak dapat jumpa bakso kan, so kitorang akan order bakso double.. Ha.. amik ko.. Double itu ialah bebola daging nya ye..



Lagi2 kalau dapat daging yang lembut tu.. Memang lah terbawa-bawa dalam mimpi.. Sambal dia pulak wajib letak secara berlebihan ya.. Makan mesti sambil mengalir air mata, air hidung, semua keluar.. Memang buruk lah muka time tu.. hahahaha...

Sekarang ni memang dah lama tak pergi jb. Tapi nasib baik la aku ada jumpa satu tempat yang baksonya jatuh sikit je kualitinya dari bakso angsana..

Masa aku mengandung pula, bakso ni lah yang aku nak makan tapi tak kesampaian.. Boleh pula waktu aku pergi tu kedainya tutup.. 2 3 kali pergi pun tutup gak.. Last2 lepas aku bersalin, midon cakap kedainya memang dah tutup.. Atau pun orang indon tu balik kampung.. Meleleh2 lah air liur danish tu.. huhuhuhu..

9 comments:

  1. pndai makan bakso je, nak blaja malas :D

    ReplyDelete
  2. behnya bakso...teringat pada bakso yang abang ipar selalu buat dulu...tapi itu dulu...

    ReplyDelete
  3. suke bakso... lapola plak tgk bakso tuh...

    salam kenal yer... dah polow dan xchange link.....

    ReplyDelete
  4. sedapnya bakso.... sedap gila nampaknya tu...

    ReplyDelete
  5. seumur hidupku ini tak pernah aku mkn bakso..tk jumpa lagi aku kt ktn ni bakso..camana la agaknyer rasa dia ek? ada mee n bebola daging yer? meleleh airliur aku...

    ReplyDelete
  6. Noor Shakeela: oppss.. sama lah kita.. hehehe.. ada terniat nak buat. Tapi belum berkesempatan..

    iz-aAN: really? abg ipar akak pandai buat? boleh menuntut ilmu ngan dia ni..

    zaidah: bakso sedap kan?? hirup kuah sampai habis..

    zue @ annaleeya: lapo eh?? sian dia.. salam kenal juga.. nanti saya jengah blog awak..

    echa: owh.. semestinya sedap.. tapi gambo tu di google sebenarnya.. ehehehe..

    lyafrina: hingga menjilat mangkuk..

    dalila: rasa dia ada macam mee sup juga, tapi, lagi sedap dari mee sup..pastu ada sambal, ada kicap, ada sos.. kalau suka makan pedas2 letak sambal banyak2.. berapi mulut pas tu.. try la nanti..

    miera: saya pun terliur gak ni miera.. ehehe

    ReplyDelete

Komen anda dihargai, terima kasih ye.. singgah selalu